Pracownik ds. BHP w Zarządzie Zasobu Komunalnego



ZARZĄD ZASOBU KOMUNALNEGO
JEDNOSTKA BUDŻETOWA GMINY WROCŁAW
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKA PRACY
 
Pracownik ds. BHP
w Zarządzie Zasobu Komunalnego we Wrocławiu
(umowa o pracę)


 
1. Wymagania niezbędne
 
1. Obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
2. Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub ukończone studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
3.Doświadczenie zawodowe: min. 10 lat stażu pracy w służbie BHP.
4.Bardzo dobra znajomość przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
5.Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
6.Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
 

2.   Wymagania dodatkowe
 
1. Posiadanie uprawnień ppoż.
2. Dobra znajomość obsługi programów komputerowych Microsoft Office (Excel, Word).
3. Predyspozycje i umiejętności kandydata: umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, odpowiedzialność i rzetelność, umiejętności organizacyjne, umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

 
3. Zakres wykonywanych zadań
 
1.Inicjowanie rozwijania na terenie zakładu pracy Zleceniodawcy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy.
2.Sporządzanie i przedstawianie Zleceniodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy.
3.Przeprowadzanie raz w roku kompleksowej oraz raz w roku problemowej kontroli w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wraz z pisemnym przedstawieniem wniosków profilaktycznych mających na celu likwidację stwierdzonych zagrożeń, braków i nieprawidłowości.
4.Doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
5.Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
6.Prowadzenie rejestrów, kompletowaniu i przechowywaniu dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
7.Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doborze najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej.
8.Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy.
9.Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianiu propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
10.Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszaniu wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji.
11.Udział  przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy.
12.Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników oraz przedkładaniu Zleceniodawcy wniosków wynikających z wyników tych badań.
13.Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami oraz współpracy z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnych przepisach.
14.Uczestniczenie przedstawiciela Zleceniobiorcy w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także udziale przedstawiciela Zleceniobiorcy w pracach powołanej przez Zleceniodawcę komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganie chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
15.Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy oraz opiniowaniu instrukcji stanowiskowych obsługi maszyn i urządzeń w zakresie bhp.
16.Udział w opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych regulujących problematykę bezpieczeństwa i higieny pracy i ochrony ppoż. z wyłączeniem instrukcji bezpieczeństwa pożarowego z planem ewakuacji oraz udziale w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
17.Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków oraz sporządzaniu dokumentacji powypadkowej z wypadków przy pracy, z wypadków zrównanych z wypadkami przy pracy oraz z wypadków w drodze do i z pracy oraz przed Państwową Inspekcją Sanitarną.
18.Zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach pracy jak również przedstawianiu pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy.
19.Przeprowadzanie instruktażu wstępnego ogólnego bhp.
20.Przeprowadzanie szkoleń okresowych.
21.Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej z zagadnień ochrony pracy.
22.Współudział w reprezentowaniu Zleceniodawcy przed Państwową Inspekcją Pracy.
23.Weryfikowanie prawidłowości faktur za badania lekarskie.
24.Organizowanie szczepień sezonowych.
25.Wystawianie wniosków o zwrot kosztów zakupu okularów wymaganych do pracy z komputerem.
26.Współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi.
 


4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

  • Zatrudnienie: umowa o pracę. 
  • Wymiar etatu: 0,5.
  • Miejsce pracy: budynki Zarządu Zasobu Komunalnego we Wrocławiu. 
  • Stanowisko pracy: praca stacjonarna przy komputerze powyżej 4 h dziennie. 
  • Przewidywany termin zatrudnienia:  I kwartał 2024 r.    
 

5. Wymagane dokumenty

1.List motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem.
2.Życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej opatrzony własnoręcznym podpisem,
3.Kopia dokumentu potwierdzająca znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego).
4.Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i niekaralności za  przestępstwa popełnione umyślnie – opatrzone własnoręcznym podpisem.
5.Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ustawie z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
 
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną mają obowiązek dostarczyć kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz dokumenty potwierdzające dotychczasowe zatrudnienie

 

6.   Informacje dodatkowe
 
Dokumenty należy składać w miejscu wyznaczonym do składania dokumentów w siedzibie ZZK przy ul. Św. Elżbiety 3 we Wrocławiu lub pocztą na adres ZZK z dopiskiem: (Pracownik ds. BHP) lub elektronicznie na adres kadry_zzk@zzk.wroc.pl w terminie do 18 stycznia 2024 r. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być przetłumaczone na język polski na koszt własny kandydata. Dokumenty, które wpłyną do ZZK po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Do dalszej rekrutacji zapraszani będą telefonicznie lub drogą elektroniczną kandydaci, którzy spełnili wymagania niezbędne określone w ogłoszeniu o naborze oraz złożyli najciekawsze oferty. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.zzk.wroc.pl (BIP) oraz na tablicy informacyjnej w ZZK przy ul. Św. Elżbiety 3. Pierwsza umowa o pracę z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania rekrutacyjnego będzie zawarta na czas określony. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zarządzie Zasobu Komunalnego we Wrocławiu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej  oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w grudniu 2023 r. wynosił poniżej 6 %. Przekazanie przez kandydata danych osobowych i informacji wykraczających poza zakres określony w niniejszym ogłoszeniu  jest wyłączną decyzją kandydata, a przekazane dane i informacje nadmiarowe nie podlegają ocenie.
 



Informacje podstawowe dotyczące przetwarzania danych osobowych pracowników przez Zarząd Zasobu Komunalnego:
 
Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 (RODO) informujemy, iż:
1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Zasobu Komunalnego ul. Świętej Elżbiety 3, 50-111 Wrocław.
2.Kontakt z Inspektorem ochrony danych możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail: ochronadanych@zzk.wroc.pl, bądź pocztą tradycyjną pod adresem Zarząd Zasobu Komunalnego, ul.Św.Elżbiety 3, Wrocław 50-111.
3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji:
dla umów o pracę na podstawie:
- realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikającego z art. 22 Kodeksu Pracy oraz z ustawy o pracownikach samorządowych
- wyrażonej przez Panią/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie danych wykraczających poza katalog określony w Kodeksie Pracy i ustawie o pracownikach samorządowych dla umów cywilnoprawnych na podstawie:
- realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w celu przyszłych rekrutacji w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana odrębnej zgody na takie przetwarzanie zgodnie z podstawą z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
Przetwarzania danych osobowych dotyczących wyroków skazujących oraz czynów zabronionych wynika z wymagań zawartych w ustawie o pracownikach samorządowych i odbywa się zgodnie
z podstawą z art. 10 RODO.
4.    Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane Gminie Wrocław, dostawcom usług IT w tym firmie administrującej stroną BIP, Centrum Usług Informatycznych,  Poczcie Polskiej S.A., Urzędom Pracy, firmie niszczącej dokumenty, innym podmiotom upoważnionym z mocy prawa.
W sytuacji wyboru Pani/Pana kandydatury na stanowisko urzędnicze Pani/Pana dane w zakresie imię, nazwisko i adres zamieszkania w myśl Kodeksu Cywilnego zamieszone będą w BIP przez co najmniej
3 miesiące.
5.Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
6.Dokumenty aplikacyjne wszystkich kandydatów po upływie 3 miesięcy zostaną komisyjnie zniszczone w sposób mechaniczny.
7.Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
8.Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne do wzięcia udziału
w rekrutacji.
9.Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy prawa.
10.Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
 


metryczka


Wytworzył: Barbara Paciejewska (4 stycznia 2024)
Opublikował: Barbara Paciejewska (4 stycznia 2024, 12:05:11)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 335